Dag 1 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2014 | Canada, Kelowna

Aangezien ik gestalkt ben met appjes! heel lief trouwens. Toch maar besloten om een blog bij te houden voor alle nieuwsgierige aagjes. De reis en dag 1 inmiddels overleefd. De reis was ontzettend lang maar ging verder prima. Aangekomen in Kelowna was het 40 graden, niet normaal! Ik werd van het vliegveld opgehaald door Eelke de vrouw van de grote baas hier. Super lieve vrouw, het was bijna een uur rijden vanaf het vliegveld naar Lumby. Die rit was onvoorstelbaar mooi! Al de bergen en helder blauwe meren echt fantastisch. Daar aangekomen, de grote baas Gerwig ontmoet hele vriendelijke man met veel humor. Even gauw wat gaan eten en toen lekker naar bed. Ik heb een eigen blokhutje met alles erop en eraan. Het is echt super schattig. 'S nachts serieus een aantal keer wakker geworden van het gejank van wolven! Echt bizar.
Vandaag dag 1 mocht ik nog even uitslapen, maar door die idiote hitte was ik al vrij vroeg eruit. Toen ook de twee zonen ontmoet. Conrad en Eberhard. Conrad doet vooral alle klussen op het bedrijf en Eberhard traint alle paarden. Mijn ochtend begon met paarden op en afzadelen en stallen mesten uiteraard! En echt waar ik had moeten oefenen met mot stallen mesten. Na de lunch was het mijn beurt, rijkleding aan en gassen. Ik kreeg de eer om op een fantastisch grand prix paard te stappen Lambourgini Z genaamd hij wordt tegenwoordig voornamelijk nog voor de fokkerij gebruikt wordt en als leerpaard voor de stagaires. Onwijs gaaf beest! In het begin hadden we wat communicatie probleempjes wat uitkwam op een flinke rodeo. Daarna kreeg ik hem door en mocht ik meteen een rondje door de springtuin! :) Ik kreeg les van de grote baas en Eberhard. Zeker weten old school, behoorlijk streng en ho maar dat ik rustig kon rond hobbelen hoor!

Verder even een korte uitleg, Okanagan Show Jumping stables is de enige grote fokkerij in Noord-Amerika, ze werken samen met zangersheide. Op dit moment staan er maar liefst 127 paarden. incl fokmerrie's en een hele hoop in de opfok. De veulens tot 3 jarige en de fokmerrie's staan het hele jaar door op het land in verschillende groepen met schuilstalletje. Dus ook in de winter wanneer er hier 2 meter sneeuw ligt en het hier -20 is! Terwijl wij ze al met een klein regenbuitje een deken op de doen. En met een sneeuwvlokje wel 3 dekens. HAHAHa.

Helaas zijn alle veulentjes van dit jaar al geboren. Wel moeten er nog een aantal merrie's gedekt worden. Op dit moment is het vooral om de jonge beesten in te rijden en door te verkopen. Dat is waar ze hier voornamelijk hun geld mee verdienen. En dan hebben we het hier zeker niet over een 3 jarige van 2000 euro. Maar in ieder geval nog wel een 1 nul extra.

Goed voor mij is het tijd om te slapen en voor jullie goedemorgen!! xxx

  • 15 Juli 2014 - 07:58

    Ilse:

    Wat leuk dat je een blog bij houd zou kunnen we je mooi volgen!
    wat een uit zicht zeg, en wat een knus huisje heb je voor je zelf daar kun je sel 3 mandjes vol houden denkn
    volgens mijn gaat het daar er echt heel anders als hiet bij ons in nederland wel erg leuk om zo te horen hoe het daar gaat !

    Volgens mijn gaat het daar wel goed komen nog heel veel.plezier !!!!

  • 15 Juli 2014 - 08:17

    Miliana:

    Vooral blijven bloggen, dit aagje vind dat heel niet erg.
    Leuk verslag, jij gaat het (zwaar) maar heeel leuk krijgen daar. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2014

kater en een beer!

08 Augustus 2014

Ali Illegaliee!

03 Augustus 2014

Bumpy ride

30 Juli 2014

Meren, meren en nog meer meren

24 Juli 2014

Vrijheid blijheid!

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 3956

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: