Bumpy ride - Reisverslag uit Tofino, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu Bumpy ride - Reisverslag uit Tofino, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu

Bumpy ride

Blijf op de hoogte en volg

03 Augustus 2014 | Canada, Tofino

Zo inmiddels afscheid genomen van de Rockies. Donderdagavond aangekomen in Vancouver. Dat was even wennen na alle kleine rustige plaatsjes in de rockies. Gelukkig werden we voor ons hostel afgezet dus kon in niet verdwalen! 's avonds afgesproken met iemand die ik eerder in Kelowna heb leren kennen. Lekker pizza wezen eten beetje rond gelopen door Downtown en heerlijk op het strand gezeten bij English Bay.
De volgende ochtend alweer vroeg op, op weg naar Vancouver Island. Door dat ze hier een lang weekend hebben stond er een giga rij voor de ferry. We waren daar rond 9 uur en een verkeersregelaar vertelde ons dat als we mazzel hadden we rond 12.30de ferry zouden hebben. Gelukkig paste we nog net op de ferry van 11.45.
Ik dacht eigenlijk dat het een kort boottochtje zou zijn maar het bleek dat we er 2 uur over zouden doen. Maar het was super mooi want we kwamen langs allemaal kleine eilandjes.
Eenmaal aangekomen in Nanaimo moesten we nog een uur of 4 rijden naar Tofino. ( ik dacht dat Vancouver Island iets groter zou zijn dan Texel maar dat had ik behoorlijk mis. Het is bijna 2x zo groot als Nederland hahah!)
Het is heel raar, Vancouver Island is een tropisch gebied en alles is heel groen echt een wereld van verschil met de rockies. Einde van de middag nog lekker wezen zwemmen in een meer dat niet ijs koud was door de glaciers.

Dit hostel ligt op een super locatie. Precies in het puntje van Tofino, en we kijken uit op de baai.
Vanochtend heel vroeg op om een dagtocht te maken naar een eiland iets verder op waar ze echte hotsprings hebben. Ik was nogal bang want het was een klein bootje waar we mee op zee gingen. En aangezien ik niet in de zee zwem was ik nogal bang om eruit te vallen. Maar nadat ze mij overtuigd hadden dat uit de boot vallen een flinke klus was besloten om mee te gaan.
We werden in knalrode dikke overals gehesen, met name tegen de kou. De boottocht was super gaaf en na 5 minuten was ik overtuigd dat ik er echt niet uit kon vallen. Het leek net een achtbaan alleen dan 10x zo erg 2 uur lang! Onderweg een hele hoop wild life gezien. Zeeotters, zeeleeuwen, zeehonden ennnn Walvissen! zooo groot. Helaas geen orka's gezien.
Aangekomen op het kleine eilandje moesten we een half uur lopen naar de hotsprings. Het was een ongelofelijk mooie tocht door het tropische gebied. De hotsprings waren super mooi maar echt ontzettend heet. Na 5 minuten moest je er echt even uit. Bij de hot springs waren ook een aantal super toffe honden. Husky x wolf!! Op de terug weg was het behoorlijk afgekoeld, het kan hier uit het niets in eens heel mistig worden waardoor je niks meer ziet. Dus ingepakt met handschoenen en muts terug naar Tofino.

Inmiddels terug in mijn hostel, ontzettend moe van al het reizen in korte tijd. Daarom besloten om hier een paar dagen langer te blijven gewoon omdat het kan.
Dinsdag door naar Victoria, en woensdag avond terug naar Vancouver om waarschijnlijk donderdagochtend door te gaan naar Whistler om een grote wens in vervulling te laten gaan. Bungee Jumpen!!!!!!! Sorry mam!

En voor de nieuwsgierige aagjes, als het goed is ga ik hoogstwaarschijnlijk stage lopen bij Lotje Schoots!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Tofino

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2014

kater en een beer!

08 Augustus 2014

Ali Illegaliee!

03 Augustus 2014

Bumpy ride

30 Juli 2014

Meren, meren en nog meer meren

24 Juli 2014

Vrijheid blijheid!

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 3936

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: