De eerste week - Reisverslag uit Lumby, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Lumby, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg

22 Juli 2014 | Canada, Lumby

Zo de eerste week is inmiddels voorbij, zoals sommige van jullie al wel meegekregen hebben. Heb ik het helemaal niet naar mijn zin hier! Eigenlijk bleek dit vorige week maandag na de eerste dag al. Maar goed soms heb je wat tijd nodig om te wennen natuurlijk. Maar het werd als maar beroerder en minder leuk.
Mede doordat ik geen klik heb met de mensen, ik hier nogal alleen ben en er weinig tegen mij gepraat wordt en als ze praten gaat dat vaak in het duits zonder vertaling, ze afspraken niet na kunnen komen en ook omdat ik het er helemaal niet mee eens ben hoe ze hier met de paarden omgaan.

Afgelopen weekend, zaterdag kwam de dierenarts om nog een aantal merrie's te scannen om te kijken of ze drachtig waren. Zo gezegd zo gedaan. Een aantal merrie's bleken er wel een stuk 20 te zijn. Een dag vullend programma. Met als gevolg dat alle paarden die op stal staan op zaterdag niet uit hun box zijn geweest en niet zijn gemest.
Op zondag is hun rust dag, paarden krijgen eten en verder gebeurd er vrij weinig. Dus weer alle paarden niet uit de stal!!!

Verder staat er hier een wat oudere hengst op stal die sinds ik vorige week gekomen al op stal staat met hoefbevangenheid en niet zn klein beetje ook. Het arme beestje ligt bijna continue en kreunt heel veel. Hij staat alleen op om te eten, gelukkig. En als je er naar vraagt, ach ja een extra mondje voeden maakt toch niet uit. Hij staat niet in de weg!!

Daarbij kennen ze de hoefsmid sws niet bepaald goed. Alle jonge beesten die op het land staan hebben hele slechte hoeven!! scheuren tot boven aan de kroonrand.

Maar goed om al deze redenen en nog wel een aantal meer heb ik besloten om mijn avontuur hier te eindigen helaas.
Ik ben afgelopen dagen heel hard opzoek geweest naar een vervangende de stal hier in Canada om als nog stage te kunnen doen. Helaas is mij dit niet gelukt wegens, genoeg personeel of de eis voor een visum die ik niet heb.

Dat wil nog niet zeggen dat jullie mij van de week weer in Nederland zien hoor! Hahaha

Mijn eerste planning was om na 10 weken stage nog een korte rondreis te doen. Ik heb besloten die iets te vervroegen en na deze reis naar huis te komen om dan in Nederland op zoek te gaan naar een nieuwe stage..

Morgenmiddag vertrek ik rii Kelowna. Daar blijf ik tot vrijdagochtend om daarna mijn reis te vervolgen naar Banff, Lake Louise, Jasper terug naar Kelowna dan Vancouver en daarna nog rii Vancouver Island.

Ik baal heel erg dat het zo gelopen is, maar een stage moet naast hard werken ook leuk zijn. En dat was niet het geval.

Ik ga nu lekker naar mijn bedje om morgen met goede moed vervroegd aan mijn nieuwe avontuur te beginnen!!

(Tips voor een leuke stage in Nederland zijn welkom!! :D 10 weken vanaf eind Augustus! )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lumby

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2014

kater en een beer!

08 Augustus 2014

Ali Illegaliee!

03 Augustus 2014

Bumpy ride

30 Juli 2014

Meren, meren en nog meer meren

24 Juli 2014

Vrijheid blijheid!

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 3937

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: