Bier, tong en rook - Reisverslag uit Lumby, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu Bier, tong en rook - Reisverslag uit Lumby, Canada van Canada2 - WaarBenJij.nu

Bier, tong en rook

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2014 | Canada, Lumby

Zo maar weer even een verhaaltje voor jullie, Bier tong en rook jullie denken nu waarschijnlijk wtf. Nou om te beginnen met bier, ik had al verteld dat deze duitsers van een biertje houden. Wat blijkt nou ze importeren serieus bier vanuit Duitsland omdat ze het bier hier niet lekker vinden!! En ik kan je vertellen dat gaat in grote hoeveelheden. Ik denk dat de grote baas wel 4 a 5 blikken bier op een dag drinkt! Ook tijdens de lunch als we warm eten drinkt hij er zo 2 leeg.
Zoals gezegd eten we hier dus 's middags warm. De meeste van jullie weten wel dat ik niet echt veel lekker vind aan eten. Tot nu toe is het me gelukkig wel meegevallen. Uiteraard ook al 2 maal bradwurst op. Maar eergisteren... er kwam een grote pan op tafel met een raar uitziende saus en stukken vlees erin. Toen ik er een op mijn bord kreeg had ik al een ernstig vermoeden dat het tong was. Dus ik vroeg voorzichtig wat het was, maar ik kreeg als antwoord dat ik het maar moest proeven. Nou 2 kleine hapjes en ik ging bijna over mijn nek!! Het bleek dus inderdaad tong te zijn. Echt voor mij nooit meer.

Tot nu toe nog niet hele interessante dingen gedaan, vandaag was vooral een rustig dagje. Vanochtend kwam er een koper die graag een 3 of 4 jarige wilde kopen. Dus wij hebben een stuk of 15 paarden stuk voor stuk laten vrij springen zodat de koper het een en ander kon zien. Daarna gelukkig een lekkere lunch; gepocheerde eieren met kaas en spinazie.

Verder vanmiddag een paar uurtjes vrij, beetje aan school gewerkt en zoveel mogelijk binnen gebleven door de idiote hitte. Ik ga echt nooit meer klagen over de warmte in Nederland. Dat stelt echt niks voor. Je bent hier gewoon continue aan het zweten al doe je niks.

Oh en als laatste rook, hier nog geen 40 km vandaag zijn fikse bosbranden waardoor hier de hele vallei bedekt is met een lading rook. Het lijkt net of het hier de hele dag door heel mistig is.

Inmiddels ook mee wezen voeren op het land. Dat zijn ongeveer 8 a 9 weilanden vol met young stock en fokmerries. Ook zij krijgen 2x per dag hooi en oats met mash. ( granen, bietpulp, flags en nog wat meer smurrie door elkaar)
Het is een behoorlijke klus samen met Conrad (De jongste zoon) waren we ongeveer 45 min tot een uur mee bezig. Maar het is wel erg leuk om al die jonge beesten hier te zien.
Na een maand of 5 worden de veulens gespeend en worden ze in aparte groepen gestopt merries en hengsten. Elk jaar verplaatsen ze een wei verder tot ze 3.5 zijn dan komen ze eruit en dan worden ze ingereden en doorverkocht. Ze zijn dan dus helemaal niks gewend!! Alleen 2x per dag iemand die hen eten komt brengen. Ze zien zelfs in die 3.5 jaar geen hoefsmid. ( Daar ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens want er lopen er een aantal bij!!) maar verder zien ze er allemaal super gezond uit!

Oeps best een lang verhaal geworden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Lumby

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2014

kater en een beer!

08 Augustus 2014

Ali Illegaliee!

03 Augustus 2014

Bumpy ride

30 Juli 2014

Meren, meren en nog meer meren

24 Juli 2014

Vrijheid blijheid!

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 3942

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: